Informacja o projekcie: Profesjonalny Urząd - Kompetentny Urzędnik
Administracja samorządowa » Urząd Miejski w Gliwicach
Urząd Miejski w Gliwicach wspólnie z firmą Prospero Business Training z Katowic przystąpił do realizacji wspólnego projektu «Profesjonalny Urząd - Kompetentny Urzędnik» w ramach Priorytetu V Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, Działanie 5.2 "Wzmocnienie potencjału administracji samorządowej", Poddziałania 5.2.1 "Modernizacja zarządzania w administracji samorządowej".
Założonym efektem końcowym projektu jest podniesienie sprawności funkcjonowania Urzędu Miejskiego w Gliwicach w aspekcie realizowanych usług publicznych poprzez wdrożenie systemów i narzędzi wspomagających procedury oraz podniesienie kompetencji 360 zatrudnionych urzędników w ramach szkoleń i studiów podyplomowych organizowanych w okresie od 1.06.2010 do 31.12.2011.
Aby założony efekt został osiągnięty podjęte będą następujące działania:
- Przeszkolenie pracowników Urzędu z zakresu przygotowywania projektów uchwał pod względem formalnym i merytorycznym
- Przeszkolenie pracowników Urzędu z zakresu formalnych procedur administracyjnych i specyfiki merytorycznej przygotowywanych decyzji
- Zorganizowanie wg potrzeb poszczególnych stanowisk pracy specjalistycznych szkoleń
- Trening umiejętności psychospołecznych i interpersonalnych wśród pracowników Urzędu - 100 urzędników zajmujących się bezpośrednią obsługą klienta
- Zapewnienie możliwości udziału ok. 50 pracowników Urzędu w studiach podyplomowych zgodnych z zakresem wykonywanych obowiązków
- Wdrożenie kompleksowego systemu monitorowania satysfakcji klientów
- Usprawnienie procedury aktualizowania umieszczonych w BIP oraz na stanowiskach w Biurze Obsługi Interesantów (BOI) opisów usług dostępnych w Urzędzie Miejskim w Gliwicach
Projekt przewiduje realizację następujących zadań:
- Szkolenia ogólne » Profesjonalna obsługa klienta
- Szkolenia specjalistyczne » Na straży jakości prawa
- Szkolenia specjalistyczne » Kompetentny urzędnik
- Studia podyplomowe dla pracowników urzędu wg potrzeb stanowiska pracy
- Wdrożenie systemu pomiaru i monitorowania satysfakcji klientów
- Usprawnienie opisu usług świadczonych w Urzędzie dostępnych w BIP oraz w BOI
Wykaz szkoleń zaplanowanych w zadaniach 1, 2 oraz 3.
Profesjonalna Obsługa KlientaSzkolenie ogólne |
Forma szkolenia | Liczba grup | Liczba osób w grupie | Liczba dni |
---|---|---|---|---|
Komunikacja z Klientem wewnętrznym i zewnętrznym, profesjonalna obsługa Klienta | Warsztaty | 5 | 20 | 2 |
Asertywność w relacjach z Klientami, elementy mediacji, radzenie sobie w trudnych sytuacjach | Warsztaty | 5 | 20 | 2 |
Kontrola własnych emocji, zarządzanie stresem, trening antystresowy | Warsztaty | 5 | 20 | 1 |
Autoprezentacja i budowanie własnego wizerunku. Savoir vivre urzędnika | Warsztaty | 5 | 20 | 1 |
Na straży jakości prawaSzkolenie specjalistyczne |
Forma szkolenia | Liczba grup | Liczba osób w grupie | Liczba dni |
---|---|---|---|---|
Techniki i metodologia tworzenia prawa miejscowego | Warsztaty | 2 | 15 | 2 |
Postępowanie administracyjne - zagadnienia formalno - prawne | Seminarium Warsztaty | 2 | 55 | 6 |
Przygotowani Decyzji Administracyjnych z zakresu ochrony środowiska | Seminarium Warsztaty | 2 | 18 | 2 |
PDA* z zakresu podatków i opłat lokalnych | Seminarium | 1 | 20 | 1 |
PDA* z zakresu gospodarki nieruchomościami (opłaty adiacenckie, podział nieruchomości, problematyka opłat z tytułu użytkowania wieczystego, zarząd trwały) | Seminarium Warsztaty | 1 | 20 | 2 |
PDA* z zakresu spraw obywatelskich | Seminarium Warsztaty | 1 | 15 | 2 |
PDA* z zakresu zagospodarowania przestrzennego (podstawy prawne zagospodarowania przestrzennego, miejscowy plan zagospodarowania przestrzennego, decyzje o warunkach zabudowy i lokalizacji inwestycji celu publicznego, renta planistyczna) | Seminarium Warsztaty | 1 | 20 | 3 |
*- Przygotowanie Decyzji Administracyjnych |
Kompetentny UrzędnikSzkolenie specjalistyczne |
Forma szkolenia | Liczba grup | Liczba osób w grupie | Liczba dni |
---|---|---|---|---|
Zamówienia publiczne w JST | Seminarium Warsztaty | 5 | 20 | 2 |
E-administracja, podpis elektroniczny i nowe technologie w procedurze administracyjnej w JST | Seminarium | 2 | 24 | 1 |
Dostęp do informacji publicznej | Seminarium | 3 | 20 | 1 |
Problematyka udzielania dotacji zgodnie z dyscypliną finansów publicznych | Seminarium | 1 | 15 | 1 |
Fundusze UE w JST - warsztaty pisania wniosków | Warsztaty | 2 | 20 | 2 |
Współpraca z organizacjami pozarządowymi i ustawa o pożytku publicznym i wolontariacie | Seminarium | 1 | 16 | 1 |
Księgowość w JST | Warsztaty | 1 | 24 | 5 |