Efektywna komunikacja i przepływ informacji
Nie można się nie komunikować!
Znaczeniem komunikacji jest odpowiedź jaka otrzymujesz.
Cele:
- Przypomnienie definicji komunikacji oraz zasad skutecznego porozumiewania się
- Budowanie nastawienia, które pozwala na oddzielanie ludzi od problemu
- Zdobycie wiedzy na temat sztuki budowania dobrych relacji
- Przećwiczenie umiejętności aktywnego słuchania
- Zdobycie umiejętności precyzyjnego formułowania komunikatów
- Zbudowanie postawy, która sprzyja skutecznej komunikacji pionowej i poziomej w Organizacji
- Zbudowanie modelu porozumiewania się oraz zasad dobrej komunikacji
- Definicja komunikacji interpersonalnej – zasady, cele
- Źródła problemów rozbieżności w komunikacji – modele, wartości, przekonania
- Umiejętność oddzielania ludzi od problemu – weryfikacja własnych nastawień
- Sztuka budowania dobrych relacji
- Kontakt jako fundament komunikacji i porozumienia
- Nieświadomy przekaz w komunikacji - komunikacja niewerbalna, modulacja głosu
- Kontakt na poziomie werbalnym
- Spójność komunikacji – zgodność słów z mową ciała
- Parafraza jako narzędzie precyzujące przekaz
- Umiejętność zbierania i przekazywania informacji
- Aktywne słuchanie
- Umiejętność zadawania pytań – rodzaje pytań i ich zastosowanie
- Odróżnianie wyobrażeń i interpretacji od faktów
- Przekazywanie informacji - precyzja w konstruowaniu komunikatów
- Zasady przepływu informacji w Firmie
- Analiza przeszkód oraz blokad w przepływie informacji – analiza przypadków
- Pionowa i pozioma struktura przepływu informacji w organizacji
Autodiagnoza - style zarządzania i rola lidera
Lider kieruje, posługując się przykładem, a nie siłąSun Tzu
Cele:
- Umocnienie przekonania o wpływie lidera na efektywną pracę zespołu
- Poznanie różnych stylów zarządzania
- Określenie funkcji menadżerskich
- Zdobycie umiejętności przeprowadzenia autodiagnozy w kontekście mocnych i słabych stron
- Zdobycie umiejętności stawiania sobie celów rozwojowych
- Zbudowanie świadomości dotyczącej przekonań i ich wpływu na własne działanie
- Idea zarządzania i style kierowania
- "Koło wpływu" – mój wpływ na efektywną pracę zespołu
- Etapy rozwoju pracownika wg kryteriów kompetencji i motywacji
- Model przywództwa sytuacyjnego
- Efektywność i elastyczność stylów zarządzania /dyrektywny, partycypacyjny, delegujacy, wspierający/
- Funkcje menedżerskie i zadania na poszczególnych etapach
- Rola lidera a rola menedżera
- Rozwijanie umiejętności przywódczych
- Autoanaliza- moje mocne i słabe strony
- Profil skutecznego przywódcy – cechy, umiejętności, wartości, działania.
Jakim szefem jestem – a jakim chcę być? - Etapy rozwijania potrzebnych umiejętności
- Stawianie sobie celów rozwojowych na cykl
- Skuteczność a przekonania i nastawienie
- Poziomy neurologiczne funkcjonowania człowieka
- Rola i siła nastawień
- Rozpoznawanie własnych przekonań – przekonania, rozwijające i ograniczające
- Rozpoznawanie własnych ograniczeń na poziomie stereotypów, przekonań i nastawień
- Zmiana ograniczających nastawień na wspierające