Autodiagnoza - style zarządzania i rola lidera
Lider kieruje, posługując się przykładem, a nie siłąSun Tzu
Cele:
- Umocnienie przekonania o wpływie lidera na efektywną pracę zespołu
- Poznanie różnych stylów zarządzania
- Określenie funkcji menadżerskich
- Zdobycie umiejętności przeprowadzenia autodiagnozy w kontekście mocnych i słabych stron
- Zdobycie umiejętności stawiania sobie celów rozwojowych
- Zbudowanie świadomości dotyczącej przekonań i ich wpływu na własne działanie
- Idea zarządzania i style kierowania
- "Koło wpływu" – mój wpływ na efektywną pracę zespołu
- Etapy rozwoju pracownika wg kryteriów kompetencji i motywacji
- Model przywództwa sytuacyjnego
- Efektywność i elastyczność stylów zarządzania /dyrektywny, partycypacyjny, delegujacy, wspierający/
- Funkcje menedżerskie i zadania na poszczególnych etapach
- Rola lidera a rola menedżera
- Rozwijanie umiejętności przywódczych
- Autoanaliza- moje mocne i słabe strony
- Profil skutecznego przywódcy – cechy, umiejętności, wartości, działania.
Jakim szefem jestem – a jakim chcę być? - Etapy rozwijania potrzebnych umiejętności
- Stawianie sobie celów rozwojowych na cykl
- Skuteczność a przekonania i nastawienie
- Poziomy neurologiczne funkcjonowania człowieka
- Rola i siła nastawień
- Rozpoznawanie własnych przekonań – przekonania, rozwijające i ograniczające
- Rozpoznawanie własnych ograniczeń na poziomie stereotypów, przekonań i nastawień
- Zmiana ograniczających nastawień na wspierające