Nie można się nie komunikować!
Znaczeniem komunikacji jest odpowiedź jaka otrzymujesz.
Cele:
- Przypomnienie definicji komunikacji oraz zasad skutecznego porozumiewania się
- Budowanie nastawienia, które pozwala na oddzielanie ludzi od problemu
- Zdobycie wiedzy na temat sztuki budowania dobrych relacji
- Przećwiczenie umiejętności aktywnego słuchania
- Zdobycie umiejętności precyzyjnego formułowania komunikatów
- Zbudowanie postawy, która sprzyja skutecznej komunikacji pionowej i poziomej w Organizacji
- Zbudowanie modelu porozumiewania się oraz zasad dobrej komunikacji
- Definicja komunikacji interpersonalnej – zasady, cele
- Źródła problemów rozbieżności w komunikacji – modele, wartości, przekonania
- Umiejętność oddzielania ludzi od problemu – weryfikacja własnych nastawień
- Sztuka budowania dobrych relacji
- Kontakt jako fundament komunikacji i porozumienia
- Nieświadomy przekaz w komunikacji - komunikacja niewerbalna, modulacja głosu
- Kontakt na poziomie werbalnym
- Spójność komunikacji – zgodność słów z mową ciała
- Parafraza jako narzędzie precyzujące przekaz
- Umiejętność zbierania i przekazywania informacji
- Aktywne słuchanie
- Umiejętność zadawania pytań – rodzaje pytań i ich zastosowanie
- Odróżnianie wyobrażeń i interpretacji od faktów
- Przekazywanie informacji - precyzja w konstruowaniu komunikatów
- Zasady przepływu informacji w Firmie
- Analiza przeszkód oraz blokad w przepływie informacji – analiza przypadków
- Pionowa i pozioma struktura przepływu informacji w organizacji
1994-2024 © Prospero Business Training