Efektywna komunikacja i przepływ informacji

Nie można się nie komunikować!
Znaczeniem komunikacji jest odpowiedź jaka otrzymujesz.

Cele:

  • Przypomnienie definicji komunikacji oraz zasad skutecznego porozumiewania się
  • Budowanie nastawienia, które pozwala na oddzielanie ludzi od problemu
  • Zdobycie wiedzy na temat sztuki budowania dobrych relacji
  • Przećwiczenie umiejętności aktywnego słuchania
  • Zdobycie umiejętności precyzyjnego formułowania komunikatów
  • Zbudowanie postawy, która sprzyja skutecznej komunikacji pionowej i poziomej w Organizacji
  1. Zbudowanie modelu porozumiewania się oraz zasad dobrej komunikacji
    • Definicja komunikacji interpersonalnej – zasady, cele
    • Źródła problemów rozbieżności w komunikacji – modele, wartości, przekonania
    • Umiejętność oddzielania ludzi od problemu – weryfikacja własnych nastawień
  2. Sztuka budowania dobrych relacji
    • Kontakt jako fundament komunikacji i porozumienia
    • Nieświadomy przekaz w komunikacji - komunikacja niewerbalna, modulacja głosu
    • Kontakt na poziomie werbalnym
    • Spójność komunikacji – zgodność słów z mową ciała
    • Parafraza jako narzędzie precyzujące przekaz
  3. Umiejętność zbierania i przekazywania informacji
    • Aktywne słuchanie
    • Umiejętność zadawania pytań – rodzaje pytań i ich zastosowanie
    • Odróżnianie wyobrażeń i interpretacji od faktów
    • Przekazywanie informacji - precyzja w konstruowaniu komunikatów
  4. Zasady przepływu informacji w Firmie
    • Analiza przeszkód oraz blokad w przepływie informacji – analiza przypadków
    • Pionowa i pozioma struktura przepływu informacji w organizacji