"Preferencje – czyli o tym, że ludzie mają różnie…” – czyli o typologii Insights Discovery (cz. III)
Model Insights Discovery™ oprócz 4 energii kolorystycznych bazuje na tzw. preferencjach jungowskich, które opisują odmienne tendencje w obszarze percepcji i podejmowania decyzji.
"Jasna i ciemna strona kolorowej mocy..." – czyli o typologii Insights Discovery (cz. II)
Insights Discovery™ przekłada język psychologii na język kolorów, symbolizujących określony zestaw cech osobowości. Każdy z nas korzysta ze wszystkich 4 energii kolorystycznych, natomiast różne są ich proporcje. Energie dominujące determinują percepcję, komunikację oraz procesy decyzyjne.
Demony prezentacji
W roku 1997, w badaniu ponad tysiąca kierowników do spraw zarządzania zasobami ludzkimi określono umiejętności niezbędne do osiągnięcia sukcesu w biznesie. Badanym przedstawiono dwa pytania:
- Jakie czynniki pomagają absolwentom wyższych uczelni dostać pracę?
- Jakie czynniki wpływają na ich wyniki w pracy, kiedy już ja dostaną? 1
"Chodź, pomaluj mi świat..." - czyli o kolorowej typologii Insights Discovery
-Nie przepadam za testami diagnostycznymi. Nie jestem przekonana do opisywania ludzi w kilku wybranych kategoriach, co zazwyczaj niesie ze sobą ryzyko uproszczeń i szufladkowania i niestety często utraty czegoś... niepowtarzalnego i nieokreślonego.
Tak mówiłam wielokrotnie, a potem zdarzyło się kilka moich spotkań z kolorowym testem Insightsem.
Zarządzanie czasem
Zarządzanie czasem w firmie to hasło-wytrych. Można dzięki niemu łatwo odkryć, gdzie kryją się najsłabsze punkty organizacji. Warto podjąć ten wysiłek, gdyż w firmach ok. 30% pracowników utraciło sens pracy i nie ma żadnej motywacji. Czasem uczestnicy na szkoleniach zadają pytanie: „Jacek, a czy ty umiesz dobrze zarządzać czasem?” Mówię wtedy: "Tak. Jestem bardzo dobry w zarządzaniu czasem. Ale co mi z tego, kiedy ludzie wokół mnie mają z tym problem?"