Prospero Business Training
szkolenia efs, łódź marzec 2009 - czerwiec 2010
Przedsiębiorcy
28-29
paździer.
2009
Kadra kierownicza
24-25
paździer.
2009
organizator: Prospero Business Training
Program szkoleń / Szkolenia EFS / Przedsiębiorcy
5 Techniki sprzedaży z elementami negocjacji
cele szkolenia:
- Umiejętność przygotowania własnej bazy i strategii handlowej
-
- Poznanie różnych strategii prowadzenia rozmów handlowych i konsekwencji
ich stosowania
- Budowanie postawy negocjacyjnej ukierunkowanej na współpracę
i efektywność
- Przygotowanie do radzenia sobie w trudnych sytuacjach w czasie rozmowy
- Stosowanie ram negocjacyjnych
program:
Struktura procesu sprzedaży - etapowanie procesu, planowanie
- Zbieranie informacji /segmentacja Klientów - Klienci A,B,C; zbieranie informacji na każdym etapie sprzedaży/
- Kontakt, spotkanie i relacja z Klientem
- Obiekcje Klienta - umiejętność aktywnego słuchania i efektywnej argumentacji
- Podejmowanie decyzji - wywieranie wpływu, negocjacje
- Zamykanie sprzedaży
Przygotowanie własnej strategii handlowej
- Pozycja otwarcia
- Dolna i górna linia negocjacji
- Informacje o partnerze
- Plan procesu
- Kluczowe punkty: bastiony, tereny zakazane i ustępstwa
Odkrywanie celów, motywów i kryteriów decyzyjnych Klienta
- Sposoby odkrywania intencji i potrzeb klienta - czyli jak poznać, czego potrzebuje i co pragnie kupić nasz klient
- Identyfikacja kryteriów decyzyjnych
- Sprzedaż oparta o wartości - co jest najważniejsze dla klienta
- Cechy i korzyści - zamiana cech oferowanego produktu na korzyści dla Klienta
Tryby przekonywania i argumentacji - dostosowane do typu Klienta
- Systemy reprezentacji zmysłowej - wzrokowcy, słuchowcy, kinestetycy
- Umiejscowienie autorytetu: ja, inni, dane
- Motywacja: unikanie problemów i orientacja na cel
- Wielkość informacji: szczegóły lub ogóły
- Porównywanie: podobieństwa i różnice
Obszar negocjacji w procesie sprzedażowym
- Zasada: cel, uważność, elastyczność
- Określenie najlepszego rozwiązania alternatywnego - BATNA
- Style negocjacyjne (negocjacje miękkie, twarde, i oparte na zasadach)
- Wyznaczanie obszaru negocjacji, określanie wspólnych korzyści
- Postawa negocjatora - powadzenie negocjacji typu wygrany - wygrany
- Nazwanie punktu odejścia od negocjacji
- Renegocjowanie warunków kontraktu - przeformułowanie celu
1234 « poprzednie
5 następne »
6
© Prospero Business Training 2009