Szkolenia EFS

Projekt jest współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach
Europejskiego Funduszu Społecznego

Pobierz ulotkę

« człowiek - najlepsza inwestycja »

80% dofinansowania

Program szkoleń / Szkolenia EFS / Przedsiębiorcy

5 Techniki sprzedaży z elementami negocjacji

cele szkolenia:

program:

  1. Struktura procesu sprzedaży - etapowanie procesu, planowanie

    • Zbieranie informacji /segmentacja Klientów - Klienci A,B,C; zbieranie informacji na każdym etapie sprzedaży/
    • Kontakt, spotkanie i relacja z Klientem
    • Obiekcje Klienta - umiejętność aktywnego słuchania i efektywnej argumentacji
    • Podejmowanie decyzji - wywieranie wpływu, negocjacje
    • Zamykanie sprzedaży
  2. Przygotowanie własnej strategii handlowej

    • Pozycja otwarcia
    • Dolna i górna linia negocjacji
    • Informacje o partnerze
    • Plan procesu
    • Kluczowe punkty: bastiony, tereny zakazane i ustępstwa
  3. Odkrywanie celów, motywów i kryteriów decyzyjnych Klienta

    • Sposoby odkrywania intencji i potrzeb klienta - czyli jak poznać, czego potrzebuje i co pragnie kupić nasz klient
    • Identyfikacja kryteriów decyzyjnych
    • Sprzedaż oparta o wartości - co jest najważniejsze dla klienta
    • Cechy i korzyści - zamiana cech oferowanego produktu na korzyści dla Klienta
  4. Tryby przekonywania i argumentacji - dostosowane do typu Klienta

    • Systemy reprezentacji zmysłowej - wzrokowcy, słuchowcy, kinestetycy
    • Umiejscowienie autorytetu: ja, inni, dane
    • Motywacja: unikanie problemów i orientacja na cel
    • Wielkość informacji: szczegóły lub ogóły
    • Porównywanie: podobieństwa i różnice
  5. Obszar negocjacji w procesie sprzedażowym

    • Zasada: cel, uważność, elastyczność
    • Określenie najlepszego rozwiązania alternatywnego - BATNA
    • Style negocjacyjne (negocjacje miękkie, twarde, i oparte na zasadach)
    • Wyznaczanie obszaru negocjacji, określanie wspólnych korzyści
    • Postawa negocjatora - powadzenie negocjacji typu wygrany - wygrany
    • Nazwanie punktu odejścia od negocjacji
    • Renegocjowanie warunków kontraktu - przeformułowanie celu