Cele:
- Zrozumienie czym jest merchandising
- Zdobycie wiedzy na temat rozmieszczania produktów w różnych rodzajach sklepów, w zależności od ich wielkości
- Zdobycie umiejętności wykorzystywania wiedzy z zakresu psychologii do oddziaływania na decyzje zakupowe Klienta
- Poznanie standardów merchandisingu
- Zdobycie umiejętności monitorowania wyników działań merchandisingowych
- Skorzystanie z analizy przypadku do pogłębienia dotychczasowej wiedzy
- Zbudowanie poczucia wpływu na kierowanie decyzjami Klienta poprzez odpowiednie działania
- Czym właściwie jest merchandising ? Dlaczego warto stosować to narzędzie ?
- Rozmieszczenie grup produktów w hipermarketach a rozmieszczenie grup produktów w sklepie detalicznym - sposoby oddziaływania na kupującego poprzez ekspozycję towarów:
- Czynniki wpływające na zachowania klientów w punkcie sprzedaży detalicznej (PSD), m.in. zasada kontrastu i niedostępności
- Reguła prawej ręki
- Potęga zmysłów
- Impuls wzrokowy (rola kolorów i światła)
- Dotyk - możliwości kontaktu bezpośredniego z towarem
- Słuch – oddziaływanie dźwiękiem na konsumenta
- Idealna półka – co to znaczy? (dlaczego producenci gotowi są płacić za miejsce na półce?)
- Model AIDA
- Wykorzystanie materiałów tzw. POS-ów
- Standardy merchandisingowe dla przedstawicieli handlowych/ merchandiser-ów) jako konkretne narzędzia ułatwiające ich pracę w punktach sprzedaży
- Korzyści opracowania i wdrożenia standardów merchandisingowych
- Monitoring merchandisingowy, jako miernik wyników (udziałów) firmy w rynku i realizacji strategii produktowej i promocyjnej
- Schemat dziennej aktywności merchandisingowej przedstawiciela handlowego/merchandisera
- Analiza studium przypadku (analiza standardów merchandisingowych firmy- lidera rynku FMCG)
1994-2024 © Prospero Business Training