Cele:
- Zrozumienie czym jest telemarketing i jakie są jego korzyści
- Poznanie zasad efektywnej komunikacji przez telefon
- Zdobycie umiejętności wykorzystywania narzędzi aktywnego słuchania
- Poznanie etapów rozmowy telefonicznej
- Zdobycie umiejętności przygotowywania się do rozmowy
- Nauczenie się rozpoznawania różnych typów Klientów i odpowiedniego reagowania na nich
- Budowanie asertywnej postawy w kontakcie z Klientem
- Przećwiczenie technik asertywnych, które przydają się w sytuacjach trudnych
- Czym jest telemarketing
- Korzyści z telemarketingu dla klientów, firmy i sprzedawców
- Korzyści z telemarketingu dla klientów, firmy i sprzedawców
- Zalety i pułapki w rozmowie telefonicznej
- Diagnoza własnego typu użytkownika telefonu i sposobu mówienia przez telefon
- Zasady efektywnej komunikacji przez telefon
- Komunikacja werbalna i wokalna czyli co i jak mówimy, tempo, tembr, siła głosu i przerwy oraz znaczenie żargonu/slangu
- Zasady telefonicznego savoir vivre i standardy customer care
- Niewerbalna komunikacja w rozmowie telefonicznej - gesty, strój, postawa
- Błędy w komunikacji - "ciemny język telemarketingu"
- Narzędzia aktywnego słuchania
- Rodzaje i etapy rozmów telefonicznych
- Telefon dzwoni do firmy, czyli rozmowy przychodzące (znaczenie pierwszego wrażenia, okazywanie zainteresowania rozmówcy)
- Inicjowanie rozmowy telefonicznej, czyli rozmowy wychodzące (przygotowanie do rozmowy, badanie potrzeb klienta - wypracowanie "banków pytań", prezentacja przez telefon oparta o korzyści dla rozmówcy oraz zakończenie rozmowy
- Rozpoznawanie i dostosowywanie do typu Klienta w telefonicznej rozmowie
- Asertywność w telemarketingu, czyli jak przeciwdziałać presji i manipulacji
- Idea własnego terytorium psychologicznego, wyznaczanie granic
- Odmawianie bez wymówek i bez tracenia dobrych relacji
- Umiejętność oddzielanie ludzi od problemu
- Odróżnianie wyobrażeń i interpretacji od faktów
- Dystans retoryczny a empatia w obsłudze klienta
- Odmowa
- Zdarta płyta
- Zamiana oceny na opinię
- Poszukiwanie i uprzedzanie krytyki
- Zamglenie w odpowiedzi na niekonkretne zarzuty
- Demaskowanie krytyki aluzyjnej
- Symulowanie rozmowy telefonicznej z udziałem trenera w roli obserwatora
1994-2024 © Prospero Business Training