Gry i manipulacja - – radzenie sobie w trudnych sytuacjach

Cele:

  • Poznanie przekonań ograniczających efektywność negocjatora
  • Zdobycie wiedzy na temat zasad i technik wpływu społecznego
  • Przećwiczenie umiejętności radzenia sobie z odmową oraz z presją i zastrzeżeniami
  • Zdobycie umiejętności adekwatnego reagowania na obiekcje Klienta
  • Poznanie różnych gier manipulacyjnych
  • Rozwijanie umiejętności reagowania na manipulacje
  • Budowanie asertywnej postawy negocjatora
  1. Przekonania na temat trudnych klientów - przekonania ograniczające efektywność negocjacyjną
  2. Typy trudnych klientów oraz umiejętność radzenia sobie z nimi
  3. Zasady i techniki wpływu społecznego
    • Zasada wzajemności
    • Dysonans poznawczy
    • Zjednywanie sympatii otoczenia
  4. Radzenie sobie w trudnych sytuacjach
    • Gdy Klient mówi „NIE” - umiejętność radzenia sobie z odmową
    • Reakcja na obiekcje zgłaszane przez Klientów
    • Radzenie sobie z presją i zastrzeżeniami (czas, konkurencja, argumenty, emocje)
  5. Stosowanie ram negocjacyjnych – jako narzędzie wpływu
  6. Rozpoznawanie i przeciwdziałanie grom manipulacyjnym partnerów
    • Gry cenowe – uzasadnienie i obrona ceny
    • Reagowanie na argumenty związane z konkurencją
    • Gry w ramach kategorii „Ludzie”, „Czynności”, „Czas, „Miejsca, „Dane”
  7. Asertywność handlowca
    • Odpowiedzi na trudne pytania
    • Odmawianie z klasą i zachowaniem dobrej relacji
    • Obrona przed presją i atakami personalnymi