Cele:
- Zrozumienie celów, motywów i kryteriów decyzyjnych Klienta
- Zdobycie umiejętności przygotowywania własnej strategii handlowej
- Zdobycie umiejętności prezentowania cech produktu jako korzyści dla Klienta
- Zdobycie umiejętności rozróżniania typów Klientów i dopasowania do nich trybu przekonywania i argumentacji
- Poznanie trzech stylów negocjacyjnych (negocjacje miękkie, twarde, i oparte na zasadach)
- Tworzenie postawy negocjatora, który stosuje taktykę win – win (wygrany- wygrany)
- Przygotowanie własnej strategii handlowej
- Pozycja otwarcia
- Dolna i górna linia negocjacji
- Informacje o partnerze
- Plan procesu
- Kluczowe punkty: bastiony, tereny zakazane i ustępstwa
- Odkrywanie celów, motywów i kryteriów decyzyjnych Klienta
- Sposoby odkrywania intencji i potrzeb klienta – czyli jak poznać, czego potrzebuje i co pragnie kupić nasz klient
- Identyfikacja kryteriów decyzyjnych
- Sprzedaż oparta o wartości – co jest najważniejsze dla klienta
- Cechy i korzyści- zamiana cech oferowanego produktu na korzyści dla Klienta
- Tryby przekonywania i argumentacji – dostosowane do typu Klienta
- Systemy reprezentacji zmysłowej – wzrokowcy, słuchowcy, kinestetycy
- Umiejscowienie autorytetu: ja, inni, dane
- Motywacja: unikanie problemów i orientacja na cel
- Wielkość informacji: szczegóły lub ogóły
- Porównywanie: podobieństwa i różnice
- Obszar negocjacji w procesie sprzedażowym
- Zasada: cel, uważność, elastyczność
- Określenie najlepszego rozwiązania alternatywnego – BATNA
- Style negocjacyjne (negocjacje miękkie, twarde, i oparte na zasadach)
- Wyznaczanie obszaru negocjacji, określanie wspólnych korzyści
- Postawa negocjatora - powadzenie negocjacji typu wygrany – wygrany
- Nazwanie punktu odejścia od negocjacji
- Renegocjowanie warunków kontraktu – przeformułowanie celu
1994-2024 © Prospero Business Training