Cele:
- Poznanie struktury procesu sprzedaży
- Zdobycie wiedzy na temat planowania spotkań handlowych
- Zdobycie umiejętności wyznaczania sobie celów w kontakcie z Klientem
- Poznanie technik finalizowania sprzedaży
- Zdobycie umiejętności oceny spotkania handlowego
- Zbudowanie poczucia wpływu handlowca na proces sprzedaży
- Wpływ osobistych nastawień na efektywność sprzedaży
- Jak myślę o Kliencie?
- Czym jest dla mnie sprzedaż?
- Jak oceniam swoje możliwości jako handlowca? (SWOT osobowościowy)
- Struktura procesu sprzedaży – określenie kolejnych etapów
- Przygotowanie spotkania
- Kontakt
- Zbieranie informacji
- Obiekcje Klienta
- Podejmowanie decyzji
- Zamykanie sprzedaży
- Serwis posprzedażny- budowanie trwałych relacji
- Przygotowanie się do rozmowy z Klientem
- Siedem pytań sprzedawcy, zebranie informacji o kliencie (dane o Kliencie, oferta konkurencji, analiza SWOT)
- Przygotowanie alternatywnych rozwiązań przed spotkaniem - BATNA
- Umiejętność wyznaczania sobie celów w kontakcie z Klientem
- Docieranie do osoby decyzyjnej
- Kim jest Klient i jakich potrzebuje informacji?
- Jakie ma (może mieć) oczekiwania?
- Mapa osób, z którymi kontaktuje się sprzedawca – wybór osoby decyzyjnej
- Formułowanie celów: wspólny cel w procesie sprzedaży, cele własne i cele partnera
- Strategie realizacji celów - sposoby weryfikacji rezultatów
- Planowanie jako podstawowe narzędzie w pracy handlowca
- Planowanie spotkań (plany krótko i długookresowe)
- Logistyka wyjazdów służbowych
- Raportowanie jako potwierdzenie właściwego planowania
- Plany sprzedaży a realizacja
- Zakończenie rozmowy sprzedażowej i otwarcie na przyszłość
- Techniki finalizowania sprzedaży
- Jak oceniać i analizować rezultaty rozmów handlowych, aby doskonalić swoje umiejętności oraz unikać popełniania błędów
- Ocena efektywności spotkania z ekonomicznego punktu widzenia
- Reguła Pareto
1994-2024 © Prospero Business Training