Cele:
- Zrozumienie roli przekazu niewerbalnego w komunikacji
- Zdobycie umiejętności stosowania narzędzi aktywnego słuchania
- Zdobycie umiejętności stosowania różnego typu pytań w procesie zdobywania informacji
- Poznanie różnych typów Klientów
- Zdobycie umiejętności rozróżniania typów Klientów i dopasowania do nich przekazu
- Zbudowanie poczucia wpływu na komunikację z innymi osobami
- Budowanie i utrzymywanie kontaktu z Klientem
- Rola pierwszego wrażenia w kontakcie z Klientem /strój, mowa ciała, materiały/
- Dopasowanie swojego wizerunku i sposobu zachowania do konkretnej osoby
- Przekaz świadomy i nieświadomy w komunikacji – komunikacja werbalna i niewerbalna
- Spójność prezentowanego wizerunku – zgodność tego jak wyglądam z tym, co i jak mówię
- Umiejętność aktywnego słuchania
- Poziomy aktywnego słuchania
- Uwzględnienie komunikatów niewerbalnych (ton głosu, szybkość mówienia) - umiejętność odczytywania mowy ciała oraz informacji zawartych w głosie
- Stosowanie parafrazy i klaryfikacji
- Techniki zbierania informacji
- Odczytywanie sygnałów TAK i NIE
- Sztuka zadawania pytań jako umiejętność profesjonalnego handlowca
- Rodzaje pytań i ich zastosowanie – założenie „Kto pyta – prowadzi”
- Pytania otwarte i zamknięte
- Pytania "w górę" i "w dół" (kryteria i wartości)
- Pytania pozornego wyboru
- Pytania sugestywne
- Pytania wzbudzające potrzeby
- Typologia Klientów oparta o metaprogramy
- Systemy reprezentacji zmysłowej – wzrokowcy, słuchowcy, kinestetycy
- Umiejscowienie autorytetu: ja, inni, dane
- Motywacja: unikanie problemów i orientacja na cel
- Wielkość informacji: szczegóły lub ogóły
- Porównywanie: podobieństwa i różnice
1994-2024 © Prospero Business Training