analiza kultury organizacyjnej, zagadnienia przywództwa i zarządzanie zasobami ludzkimi
[2/5]
Cele szkolenia:
- Dostarczenie wiedzy i praktycznych umiejętności wspomagających liderów w tworzeniu sprawnie funkcjonujących zespołów
- Zapoznanie uczestników z dynamiką tworzenia zespołu, rolami przyjmowanymi w grupie
- Wpływanie na postawę poszczególnych członów zespołu
Program:
- Analiza kultury organizacyjnej
- Pojęcie, rola i znaczenia kultur organizacyjnych
- Symptomy kultury organizacyjnej
- Przełożenie kultury na postawy, zachowania, efektywność działań
- Sposoby diagnozowania, określania formy i wartości kultury organizacyjnej
- Metody budowania strategicznie wartościowych, efektywnych kultur organizacji
- Case study - prezentacja problemów i praktyk
- Narzędzia diagnostyki kultury, analizy komunikacji (systemu i form), realizacji i odpowiedzialności procesów
- Zagadnienia przywództwa
- Zarządzanie a przywództwo
- Koncepcje przywództwa i sprawowania władzy
- Przywódca: cechy, umiejętności i obszary zadań
- Wizja przywództwa w organizacji
- Charyzma
- Źródła, obszary władzy i style kierowania
- Image i Kreowanie wizerunku
- Poziom środowiska, zachowań, umiejętności, przekonań, tożsamości
- Przywództwo menedżerskie, coaching
- Zarządzanie zasobami ludzkimi
- Wartość zasobów ludzkich, miary. Elementy pomiaru, przełożenie na efektywność procesów i realizację strategii
- Strategia personalna, marketing wewnętrzny
- Rekrutacja: dobór kanałów i form przekazu, techniki, narzędzia analizy kandydatów analiza aplikacji, błędy w procesie: źródła, mechanizm, konsekwencje
- Motywowanie - analiza - wartości motywacyjnych, inwentaryzacja wartości w odniesieniu do Firmy (narzędzia)
- Oceny pracownicze, ich wartość i sens dla firmy i kierownika, tworzenie systemu, sposób i forma realizacji. Błędy i ich koszt dla Firmy i menedżera
- Delegowanie - uwarunkowania, efektywność, sposoby poszerzania uprawnień, odpowiedzialności i partycypacji
- Tworzenie zespołu - wartość i sens zespołu, możliwości i techniki integrowania
- Rola i znaczenie działu HR
- Trudne i problemowe sytuacje
- Case study: wskazanie genezy problemów, diagnozy sytuacji, czynników krytycznych, hipotez rozwoju sytuacji
- Narzędzia: formularze ocen, metodyka tworzenia, tablice kadry rezerwowej, formularze rekrutacyjne, teczki obserwacji, teczki syntetyczne, analiza sytuacyjna, gry decyzyjne, narzędzia komunikacji, oprogramowanie
Projekt jest współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego realizowany pod nadzorem Urzędu Marszałkowskiego Województwa Kujawsko-Pomorskiego pod nazwą Rozwój pracowników i przedsiębiorstw w regionie, numer działania 8.1, poddziałanie 8.1.1 Wspieranie rozwoju kwalifikacji zawodowych i doradztwo dla przedsiębiorstw