skuteczna komunikacja i techniki heurystyczne
[1/5]
Cele szkolenia:
- Rozwijanie postaw i umiejętności interpersonalnych i komunikacyjnych
- Poznanie technik podnoszących efektywność w komunikacji
- Rozwijanie umiejętności komunikacyjnych - pochwała i krytyka
- Poznawanie technik rozwijających skuteczną komunikację
Program:
- Proces komunikacji, reguły i style efektywnej komunikacji
- Bariery i błędy w komunikowaniu się
- Analiza transakcyjna
- Komunikacja werbalna: ukryte programy, język wpływu, techniki perswazji
- Komunikacja niewerbalna, komunikacja jawna i ukryta, proksemika
- Feedback komunikacyjny, pozytywne wsparcie, konstruktywna krytyka
- Skuteczna autoprezentacja - poziomy i techniki
- Umiejętności przekonywania, argumentacji i perswazji. Erystyka
- Manipulacja - techniki, symptomy, reagowanie
- Asertywność - autodiagnoza, techniki asertywności
- Zwiększanie efektywności komunikacji i perswazji: metaprogramy, metajęzyk
- Komunikacja pisemna, telefoniczna, mailowa
- Efektywna komunikacja w pracy zespołu
- Znaczenie stosowania technik heurystycznych dla innowacyjności i elastyczności Firmy
- Techniki heurystyczne - twórcze rozwiązywanie problemów: metoda delficka, brainstorm, brainwriting, technika Philipsa, syntetyka Gordona etc.
- Struktury organizacyjne, metody i techniki zarządzania rozwijające skuteczną komunikację
Projekt jest współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego realizowany pod nadzorem Urzędu Marszałkowskiego Województwa Kujawsko-Pomorskiego pod nazwą Rozwój pracowników i przedsiębiorstw w regionie, numer działania 8.1, poddziałanie 8.1.1 Wspieranie rozwoju kwalifikacji zawodowych i doradztwo dla przedsiębiorstw