zarządzanie kryzysem i zmianą
[4/5]
Cele szkolenia
- Uzyskanie wiedzy na temat sposobów minimalizowania wpływu kryzysu na firmę
- Przedstawienie możliwości wykorzystania kryzysu, jako szansy rynkowej
- Lider, jako osoba, która przewodzi zmianom
- Zmiana, jako naturalny wymiar funkcjonowania rynku i Organizacji
- Sposoby radzenia sobie ze zmianami
- Zrozumienie procesu zmiany w organizacji
Program
- Zarządzanie kryzysem
- Diagnoza kryzysu i określenie działań
- Skład i z zadania zespołu antykryzysowego
- System i formy komunikacji w kryzysie
- Zarządzanie w kryzysie, rola liderów
- Taktyka działań ograniczających, niwelujących skutki
- Długofalowa likwidacja skutków kryzysu
- Ewaluacja
- Procedury na wypadek kryzysu
- Narzędzia: case study, procedury antykryzysowe
- Zarządzanie zmianą
- Zmiana: kontekst wewnętrzny i zewnętrzny
- Konieczności zmian, czy transformacja ?
- Zasady zarządzania transformacją
- Zmiana a człowiek
- Opór wobec zmian
- Impuls zmian
- Wizja zmian, budowa wizji
- Koalicja na rzecz zmian
- Technologia komunikacji
- Socjotechniki zmian
- Czas jako kryterium sukcesu
- Lider a zmiany
- Narzędzia lidera w kreowaniu zmian
- Błędy w procesie zmian
- Narzędzia diagnostyczne [zdolności do zmiany, analiza kultury, postaw, podejścia do zmian, turbulencje wg Ansoffa etc.]
Projekt jest współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego realizowany pod nadzorem Urzędu Marszałkowskiego Województwa Kujawsko-Pomorskiego pod nazwą Rozwój pracowników i przedsiębiorstw w regionie, numer działania 8.1, poddziałanie 8.1.1 Wspieranie rozwoju kwalifikacji zawodowych i doradztwo dla przedsiębiorstw