Organizacja czasu i delegowanie zadań

Najlepszym kierownikiem jest ten, kto ma dość rozumu,
by wybrać dobrych ludzi, którzy będą robili to, co chce, żeby było zrobione, i dość powściągliwości,
by powstrzymać się od wtrącania, kiedy to robią

Theodore Roosevelt

Cele:

  • Zbudowanie postawy pewności sprzyjającej delegowaniu zadań
  • Poznanie przeszkód w delegowaniu
  • Zdobycie umiejętności dobierania pracowników do konkretnych zadań z uwzględnieniem ich predyspozycji i kompetencji
  • Poznanie technik i narzędzi usprawniających zarządzanie czasem własnym i pracowników
  • Zdobycie umiejętności wyznaczania zadań priorytetowych i optymalizowania pracy zespołu
  1. Poczucie pewności lidera jako warunek konieczny delegowania
    • Przeszkody w delegowaniu zadań
    • Autodiagnoza - rozpoznawanie własnych umiejętności delegowania
    • Sześć zasad delegowania: Co? Kto? Dlaczego? Jak? Jakimi środkami? Kiedy?
  2. Mapa zespołu pracowników
    • Zaufanie – autodiagnoza - osobiste preferencje lidera
    • Dobór pracowników do poszczególnych zadań ze względu na ich predyspozycje i kompetencje
    • Cele osobiste pracowników jako integralna część zadania
  3. Priorytety i cele Firmy oraz zespołu
    • Definiowanie zadań indywidualnych i zespołowych
    • Optymalizacja pracy zespołu poprzez ustalenie priorytetów
  4. Narzędzia zarządzania czasem własnym i zespołu
    • Techniki i metody planowania
    • Zasada Pareto i macierz Eisenhovera w ustalaniu priorytetów
    • Wyznaczanie priorytetów za pomocą analizy ABC
    • Indywidualne priorytety – autoanaliza
    • Czynniki motywacyjne jako narzędzie zarządzania czasem
    • Praktyczne wykorzystanie formularzy: miesiąca / tygodnia / dnia - pracy kierownika
    • Pożeracze czasu i jak sobie z nimi radzić