Organizacja czasu i delegowanie zadań
Najlepszym kierownikiem jest ten, kto ma dość rozumu,
by wybrać dobrych ludzi, którzy będą robili to, co chce, żeby było zrobione, i dość powściągliwości,
by powstrzymać się od wtrącania, kiedy to robiąTheodore Roosevelt
Cele:
- Zbudowanie postawy pewności sprzyjającej delegowaniu zadań
- Poznanie przeszkód w delegowaniu
- Zdobycie umiejętności dobierania pracowników do konkretnych zadań z uwzględnieniem ich predyspozycji i kompetencji
- Poznanie technik i narzędzi usprawniających zarządzanie czasem własnym i pracowników
- Zdobycie umiejętności wyznaczania zadań priorytetowych i optymalizowania pracy zespołu
- Poczucie pewności lidera jako warunek konieczny delegowania
- Przeszkody w delegowaniu zadań
- Autodiagnoza - rozpoznawanie własnych umiejętności delegowania
- Sześć zasad delegowania: Co? Kto? Dlaczego? Jak? Jakimi środkami? Kiedy?
- Mapa zespołu pracowników
- Zaufanie – autodiagnoza - osobiste preferencje lidera
- Dobór pracowników do poszczególnych zadań ze względu na ich predyspozycje i kompetencje
- Cele osobiste pracowników jako integralna część zadania
- Priorytety i cele Firmy oraz zespołu
- Definiowanie zadań indywidualnych i zespołowych
- Optymalizacja pracy zespołu poprzez ustalenie priorytetów
- Narzędzia zarządzania czasem własnym i zespołu
- Techniki i metody planowania
- Zasada Pareto i macierz Eisenhovera w ustalaniu priorytetów
- Wyznaczanie priorytetów za pomocą analizy ABC
- Indywidualne priorytety – autoanaliza
- Czynniki motywacyjne jako narzędzie zarządzania czasem
- Praktyczne wykorzystanie formularzy: miesiąca / tygodnia / dnia - pracy kierownika
- Pożeracze czasu i jak sobie z nimi radzić