Motywowanie i inspirowanie pracowników. Elementy coachingu

Patrząc zawsze przed siebie, myśląc o tym,
jak zrobić jeszcze więcej, osiągniesz stan umysłu, w którym
nie ma rzeczy niemożliwych

Henry Ford

Cele:

  • Poznanie psychologicznych typologii w motywowaniu
  • Zdobycie umiejętności rozpoznawania strategii motywacyjnych pracowników
  • Budowanie postawy odpowiedzialności lidera za zespół
  • Zdobycie umiejętności udzielania konstruktywnej krytyki
  • Poznanie pozafinansowych sposobów motywowania pracowników
  • Zdobycie umiejętności inspirowania pracowników do rozwoju za pomocą rozmowy coachingowej
  • Zbudowanie postawy umożliwiającej odkrywanie potencjałów poszczególnych członków zespołu
  1. Wykorzystanie psychologicznych typologii w motywowaniu
    • Typologie pozytywne i negatywne
    • Korzyści i ograniczenia związane ze stosowaniem typologii
    • Strategie motywacyjne pracowników
    • Rozpoznawanie indywidualnej strategii motywacyjnej pracownika
  2. Elastyczność jako miara skuteczności
    • Przywództwo w rozmowie - odpowiedzialność
    • Umiejętność prowadzenia rozmów w zależności od typologii rozmówcy
    • Konstruktywna ocena – zastosowanie pochwały i krytyki
    • Udzielanie informacji zwrotnej "GROW"
  3. Pozafinansowe elementy motywacyjne
    • Określanie optymalnego dla konkretnej osoby sposobu motywowania
    • System nagród i kar
  4. Inspirowanie do rozwoju indywidualnego – elementy coachingu kierowniczego
    • Kiedy rozmowa operacyjna, kiedy coaching, kiedy mentoring
    • Zasady i efektywność coachingu
    • Kluczowe kompetencje coacha
    • Narzędzia prowadzenie rozmowy coachingowej
  5. Coaching pracowników - rozwijanie zespołu – poszukiwanie i kreowanie liderów
    • Ukierunkowana obserwacja pracowników jako podstawa działań rozwojowych
    • Postawa menedżera a odkrywanie potencjału członków zespołu
    • Wykorzystywanie naturalnych zasobów indywidualnych
    • Określanie indywidualnych potrzeb rozwojowych