Przywództwo to cecha, która pozwala przekształcać
intencje w działanie a grupę osób w zespół
Cele:
- Zrozumienie wpływu lidera dobre funkcjonowanie zespołu
- Zdobycie wiedzy na temat głównych faz formowania się zespołu oraz ról grupowych
- Zdobycie umiejętności stawiania celów zespołowych i indywidualnych
- Poznanie sposobów wykorzystania sytuacji kryzysowych do rozwoju i integracji grupy
- Zbudowanie nastawienia: wszystko jest możliwe
- Pokazanie różnorodności członków grupy jako siły zespołu
- Budowanie współpracującego zespołu
- Proces budowania zespołu - główne fazy i rola lidera w ich przebiegu
- Tworzenie norm grupowych
- Najczęściej przyjmowane role w grupie
- Czynniki usprawniające komunikację w zespole, lider jako katalizator dobrej komunikacji
- Stawianie celów zespołowych i indywidualnych
- Sytuacje kryzysowe i ich wykorzystanie dla integracji i rozwoju grupy
- Formułowanie celów – jako element integrujący pracę zespołu
- Identyfikacja i umiejętność precyzowania problemów
- Zmiana postawy skierowanej na problem na perspektywę skierowaną na cel jako źródło rozwiązań
- Organizowanie zespołu poprzez stawianie celów – cele indywidualne i grupowe
- Kryteria poprawnie sformułowanego celu
- "Wszystko jest możliwe" – przekraczanie barier psychologicznych
- Zespół jako system
- Wpływ postawy i nastawienia na atmosferę i jakość współpracy
- Skuteczność a sposób myślenia o sobie, współpracownikach, firmie i pracy
- Dzielenie ryzyka i odpowiedzialności w zespole
- Rola zaufania w zespole
- Efekt synergii
- Różnorodność członków grupy jako siła zespołu
1994-2024 © Prospero Business Training