Skuteczny Biznesplan nowoczesnej Firmy
Firmy, które nie posiadają koncepcji działania, biznesplanu,
upadają mniej więcej po pierwszym roku działalnościArtur Jahns
Cele:
- Zdobycie wiedzy na temat tego czym jest biznesplan
- Poznanie struktury biznesplanu
- Zdobycie umiejętności budowania biznesplanu
- Zdobycie umiejętności wyszukiwania przewag konkurencyjnych
- Zbudowanie proaktywnej postawy w kontekście budowania nowoczesnej, skutecznie działającej firmy w oparciu o dobrze przygotowany biznesplan
- Co to jest naprawdę biznesplan?
- Kiedy należy przygotować biznes plan?
- Komu służy biznes plan?
- Struktura biznes planu
- a. STRESZCZENIE PROJEKTU PRZEDSIĘWZIĘCIA (cel sporządzenia BP, wysokość środków niezbędnych do realizacji BP, krótki opis firmy i rynku na którym działa)
- b. PROFIL I ZAKRES DZIAŁANIA (krótka historia firmy, rynek, oferta produktów i usług, struktura organizacyjna, zasoby ludzie, rzeczowe i finansowe)
- c. ZAŁÓŻENIA PLANU STRATEGICZENEGO PRZEDSIĘWZIĘCIA (analiza otoczenia makro i mikro; analiza wnętrza firmy oraz jej pozycji strategicznej – mocne słabe, strony, szanse i zagrożenia)
- d. PLAN MARKETINGOWY (elementy planu marketingowego i jego zadania)
- e. PLAN FINANSOWY
- Źródło danych wejściowych
- Założenia prognoz finansowych
- Założenia wariantów (optymistyczny, pesymistyczny, realny)
- Rachunek zysków i strat (proforma)
- Bilans (proforma)
- Zestawienie przepływów środków pieniężnych (cash - flow)
- Analiza wskaźnikowa
- Ocena efektywności przedsięwzięcia
- Źródła finansowania
- Wnioski i podsumowanie
- Potencjalne czynniki przewagi konkurencyjnej MSP nad dużymi firmami