Skuteczny Biznesplan nowoczesnej Firmy

Firmy, które nie posiadają koncepcji działania, biznesplanu,
upadają mniej więcej po pierwszym roku działalności

Artur Jahns

Cele:

  • Zdobycie wiedzy na temat tego czym jest biznesplan
  • Poznanie struktury biznesplanu
  • Zdobycie umiejętności budowania biznesplanu
  • Zdobycie umiejętności wyszukiwania przewag konkurencyjnych
  • Zbudowanie proaktywnej postawy w kontekście budowania nowoczesnej, skutecznie działającej firmy w oparciu o dobrze przygotowany biznesplan
  1. Co to jest naprawdę biznesplan?
    • Kiedy należy przygotować biznes plan?
    • Komu służy biznes plan?
  2. Struktura biznes planu
    • a. STRESZCZENIE PROJEKTU PRZEDSIĘWZIĘCIA (cel sporządzenia BP, wysokość środków niezbędnych do realizacji BP, krótki opis firmy i rynku na którym działa)
    • b. PROFIL I ZAKRES DZIAŁANIA (krótka historia firmy, rynek, oferta produktów i usług, struktura organizacyjna, zasoby ludzie, rzeczowe i finansowe)
    • c. ZAŁÓŻENIA PLANU STRATEGICZENEGO PRZEDSIĘWZIĘCIA (analiza otoczenia makro i mikro; analiza wnętrza firmy oraz jej pozycji strategicznej – mocne słabe, strony, szanse i zagrożenia)
    • d. PLAN MARKETINGOWY (elementy planu marketingowego i jego zadania)
    • e. PLAN FINANSOWY
      - Źródło danych wejściowych
      - Założenia prognoz finansowych
      - Założenia wariantów (optymistyczny, pesymistyczny, realny)
      - Rachunek zysków i strat (proforma)
      - Bilans (proforma)
      - Zestawienie przepływów środków pieniężnych (cash - flow)
      - Analiza wskaźnikowa
      - Ocena efektywności przedsięwzięcia
      - Źródła finansowania
  3. Wnioski i podsumowanie
  4. Potencjalne czynniki przewagi konkurencyjnej MSP nad dużymi firmami