Inteligencja emocjonalna i przywódcza
Sukces w życiu zależy nie tylko od intelektu,
lecz także od umiejętności kierowania emocjamiDaniel Goleman
Cele:
- Zdobycie wiedzy na temat tego czym jest inteligencja emocjonalna
- Zdobycie umiejętności rozpoznawania emocji własnych oraz innych osób
- Budowanie nastawienia sprzyjającego kontroli emocji
- Zdobycie kompetencji zarządzania własnymi emocjami oraz automotywacji
- Poznanie technik sprzyjających utrzymywaniu dystansu i spokoju w sytuacjach trudnych
- Przećwiczenie umiejętności empatycznego dostosowania się do rozmówcy
- Zbudowanie poczucia wpływu na emocje własne i innych
- Czym jest inteligencja emocjonalna
- Rola emocji w kontaktach z innymi ludźmi
- Omówienie, czym są emocje – kierunki i natężenia
- Rozpoznawanie oraz nazywanie emocji własnych oraz innych osób
- Nastawienia i przekonania związane z kontrolą emocji
- Zarządzanie własnymi emocjami i budowanie zasobów
- Budowanie stanów i zarządzanie nimi
- Zachowanie spokoju w sytuacji stresu i napięcia
- Automotywacja – poszukiwanie własnych strategii
- Rola wartości i celów w motywacji
- Nasza wewnętrzna moc
- Emocje jako sojusznik
- Kreowanie pożądanych stanów – jak budować dobre dla mnie samopoczucie – technika asocjacji
- Jak utrzymać dystans i spokój – technika dysocjacji
- Technika uczenia się z doświadczeń
- Praca z wewnętrznym krytykiem
- Rozumienie innych ludzi
- Empatia – umiejętność patrzenia oczami innych
- Emocjonalne dopasowanie i dostrojenie do rozmówcy
- Budowanie dobrych relacji
- Techniki wpływu - wpływanie na emocje własne i innych osób
- Strategia podejścia do problemów – modele zachowań w trudnych sytuacjach
- Inteligencja emocjonalna w rozwiązywaniu trudnych sytuacji