EFS

Człowiek - najlepsza inwestycja

Projekt jest współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego

Harmonogram 2010

  1. Osielsko
  2. Kruszwica

Harmonogram 2011

  1. Mogilno
  2. Szubin
  3. Sępólno Krajeńskie
  4. Nowe nad Wisłą
  5. Tuchola
  6. Żnin

Komunikacja interpersonalna i negocjacje w biznesie

  1. Budowanie i utrzymywanie kontaktu podczas rozmowy biznesowej
    • umiejętności precyzyjnej obserwacji - wyostrzenie zmysłów, czyli jak w pełni wykorzystać to, co możemy zobaczyć, usłyszeć i poczuć
    • pierwsze wrażenie - jego rola w kontakcie
      • strój i estetyka wyglądu
      • mowa ciała - gestykulacja, głos, przestrzeń
    • dopasowanie swojego wizerunku i sposobu zachowania do konkretnej osoby
    • przekaz świadomy i nieświadomy w komunikacji - komunikacja werbalna i niewerbalna
    • spójność prezentowanego wizerunku - zgodność tego jak wyglądam z tym, co i jak mówię
    • budowanie kontaktu w oparciu o ideę odzwierciedlenia
  2. Umiejętność aktywnego słuchania
    • poziomy aktywnego słuchania
    • uwzględnienie komunikatów niewerbalnych (ton głosu, szybkość mówienia) - umiejętność odczytywania mowy ciała oraz informacji zawartych w głosie
    • stosowanie parafrazy i klaryfikacji
    • koncentracja na komunikacie centralnym
  3. Techniki zbierania informacji
    • zbieranie informacji jako klucz do prowadzenia negocjacji
    • odczytywanie sygnałów TAK/NIE
    • sztuka zadawania pytań - umiejętność negocjacyjna
    • rodzaje pytań i ich zastosowanie - założenie "Kto pyta - prowadzi"
      • pytania otwarte
      • pytania zamknięte
      • pytania "w górę" i "w dół" (kryteria i wartości) - pytania pozornego wyboru
      • pytania sugestywne
      • pytania wzbudzające potrzeby
  4. Typologia Rozmówców oparta o metaprogramy
    • systemy reprezentacji zmysłowej - wzrokowcy, słuchowcy, kinestetycy
    • umiejscowienie autorytetu: ja, inni, dane
    • motywacja: unikanie problemów i orientacja na cel
    • wielkość informacji: szczegóły lub ogóły
    • porównywanie: podobieństwa i różnice
  5. Rozumienie przestrzeni negocjacyjnej
    • określenie celu negocjacji: wspólny cel, cele własne i cele partnera
    • zasada: cel, uważność, elastyczność
    • nazwanie punktu odejścia od negocjacji
    • strategia BATNA - określenie rozwiązań alternatywnych
  6. Strategie prowadzenia negocjacji
    • style negocjacyjne (negocjacje miękkie, twarde i oparte na zasadach)
    • wyznaczanie obszaru negocjacji - określanie wspólnych korzyści
    • postawa negocjatora - powadzenie negocjacji typu wygrany - wygrany
    • umiejętność rozwiązywania problemów w patowych i trudnych sytuacjach podczas negocjacji
    • ramy w negocjacjach
  7. Reguły wpływu i radzenie sobie z manipulacją
    • budowanie relacji formalnych i nieformalnych podczas rozmowy
      • więź kulturowa
      • bezpieczeństwo
      • więź osobista
    • zasady i techniki wpływu społecznego
      • zasada wzajemności
      • dysonans poznawczy
      • zjednywanie sympatii otoczenia
      • radzenie sobie z ingracjacją i makiawelizmem
    • rozpoznawanie i przeciwdziałanie grom manipulacyjnym partnerów
      • gry cenowe
      • gry w ramach kategorii "Ludzie" - KTO ?
      • gry w ramach kategorii "Czynności" - JAK ?
      • gry w ramach kategorii "Czas" - KIEDY ? JAK DŁUGO ?
      • gry w ramach kategorii "Miejsca" - GDZIE ?
      • gry w ramach kategorii "Dane" - CO ? ILE ?
  8. Kontrola własnej postawy i emocji w procesie negocjacji
    • kontrola emocji i utrzymywanie dystansu
      • zmiana sposobu patrzenia na problem - pozycje percepcyjne
      • oddzielenie ludzi od problemu
      • umiejętność przyjmowania krytyki i radzenia sobie z agresją
      • techniki pozwalające na opanowanie negatywnych emocji w sytuacjach stresowych
    • wpływanie na emocje Partnera negocjacji
      • technika kotwiczenia stanów