EFS

Człowiek - najlepsza inwestycja

Projekt jest współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego

Harmonogram 2010

  1. Osielsko
  2. Kruszwica

Harmonogram 2011

  1. Mogilno
  2. Szubin
  3. Sępólno Krajeńskie
  4. Nowe nad Wisłą
  5. Tuchola
  6. Żnin

Budowanie zespołu i coaching menadżerski

  1. Zespół - główne fazy rozwoju, tworzenie norm grupowych, role przyjmowane w grupie
  2. Formułowanie celów jako element integrujący pracę zespołu
    • identyfikacja i precyzowanie "problemów"
    • umiejętność zmieniania postawy skierowanej "na problem" na perspektywę skierowaną na cel i poszukiwanie rozwiązań
    • cele zespołowe i indywidualne
    • umiejętność zmieniania postawy skierowanej "na problem" na perspektywę skierowaną na cel i poszukiwanie rozwiązań
  3. Zespół jako system
    • wpływ postawy i nastawienia na atmosferę i jakość współpracy
    • dzielenie ryzyka i odpowiedzialności w zespole
    • rola zaufania
    • efekt synergii w pracy zespołowej
  4. Modele i specyfika procesu nauki
    • modele i style procesu nauki
    • rola koncentracji i emocji w procesie nauki
  5. Jak przygotowywać się do szkolenia (uczenia innych) i jak je zaplanować ?
    • określenie celów głównych i szczegółowych instruktażu
    • zaplanowanie działań w czasie
    • określenie mierników efektu i sposobów monitorowania postępów: kto, kiedy, jak, gdzie i w jaki sposób ?
    • określenie ścieżki realizacji szkolenia indywidualnego
  6. Sztuka przekazywania sobie informacji zwrotnych (pochwały i krytyki). Jak oceniać i wyrażać konstruktywną krytykę ?
  7. Błędy oceniania, które mogą pojawić się podczas oceny
    • brak obiektywizmu
    • niechęć oceniającego do wyróżniania, uśrednianie
    • ocenianie "na swoje podobieństwo"
    • chęć przypodobania się ocenianemu
    • obawa przed negatywnymi emocjami
  8. Jak stymulować pracowników poprzez rozmowę i codzienne działanie ?
    • wykorzystanie modelowania, najstarszej i podstawowej techniki uczenia i rozwoju
    • elementy coachingu - w jaki sposób pomagać pracownikowi w rozwoju, by realizowane zadania pomagały osiągać cele Firmy i cele indywidualne