Budowanie zespołu i coaching menadżerski
- Zespół - główne fazy rozwoju, tworzenie norm grupowych, role przyjmowane w grupie
- Formułowanie celów jako element integrujący pracę zespołu
- identyfikacja i precyzowanie "problemów"
- umiejętność zmieniania postawy skierowanej "na problem" na perspektywę skierowaną na cel i poszukiwanie rozwiązań
- cele zespołowe i indywidualne
- umiejętność zmieniania postawy skierowanej "na problem" na perspektywę skierowaną na cel i poszukiwanie rozwiązań
- Zespół jako system
- wpływ postawy i nastawienia na atmosferę i jakość współpracy
- dzielenie ryzyka i odpowiedzialności w zespole
- rola zaufania
- efekt synergii w pracy zespołowej
- Modele i specyfika procesu nauki
- modele i style procesu nauki
- rola koncentracji i emocji w procesie nauki
- Jak przygotowywać się do szkolenia (uczenia innych) i jak je zaplanować ?
- określenie celów głównych i szczegółowych instruktażu
- zaplanowanie działań w czasie
- określenie mierników efektu i sposobów monitorowania postępów: kto, kiedy, jak, gdzie i w jaki sposób ?
- określenie ścieżki realizacji szkolenia indywidualnego
- Sztuka przekazywania sobie informacji zwrotnych (pochwały i krytyki). Jak oceniać i wyrażać konstruktywną krytykę ?
- Błędy oceniania, które mogą pojawić się podczas oceny
- brak obiektywizmu
- niechęć oceniającego do wyróżniania, uśrednianie
- ocenianie "na swoje podobieństwo"
- chęć przypodobania się ocenianemu
- obawa przed negatywnymi emocjami
- Jak stymulować pracowników poprzez rozmowę i codzienne działanie ?
- wykorzystanie modelowania, najstarszej i podstawowej techniki uczenia i rozwoju
- elementy coachingu - w jaki sposób pomagać pracownikowi w rozwoju, by realizowane zadania pomagały osiągać cele Firmy i cele indywidualne