Organizacja czasu i delegowanie zadań
- Poczucie pewności lidera jako warunek konieczny delegowania
- przeszkody w delegowaniu zadań
- autodiagnoza - rozpoznawanie własnych umiejętności delegowania
- sześć zasad delegowania: co ? kto ? dlaczego ? jak ? jakimi środkami ? kiedy ?
- Mapa zespołu pracowników
- zaufanie - autodiagnoza - osobiste preferencje lidera
- dobór pracowników do poszczególnych zadań ze względu na ich predyspozycje i kompetencje
- cele osobiste pracowników jako integralna część zadania
- Priorytety i cele Firmy oraz zespołu
- definiowanie zadań indywidualnych i zespołowych
- optymalizacja pracy zespołu poprzez ustalenie priorytetów
- Narzędzia zarządzania czasem własnym i zespołu
- zasada Pareto w ustalaniu priorytetów
- wyznaczanie priorytetów za pomocą analizy ABC
- indywidualne priorytety - autoanaliza
- czynniki motywacyjne jako narzędzie zarządzania czasem
- Strategie delegowania zadań
- wykorzystanie modelowania - lider staje się dla pracowników wzorcem pożądanych zachowań i reakcji
- elementy coachingu - umiejętność modelowania indywidualnego rozwoju pracownika w kontekście celów zespołu i Firmy